برگزاری مراسم پر فیض اعتکاف

امسال هم مراسم معنوی اععتکاف در ششمین

 سال متوالی خود با اسقبال اقشار مختلف بویژه

 جوانان عزیز برگزار شد.



السلام علیک یا فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)



به مناسبت ایام عزاداری بانوی دو عالم بی بی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مراسم پرشکوه  سینه زنی،زنجیر زنی ، و تعزیه خوانی با حضور خیل عظیم عزاداران فاطمی برگزار شد.

در این مراسم عزاداران از تعزیه خوانی اساتید برجسته ای چون استاد علی اکبر بیروتی، محمد جلینی ورضا گودآسیایی و... بهره مند شدند.





رقابتهای کشتی باچوخه شهرستان فیروزه با قهرمانی روستای گرماب به پایان رسید





رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزه گفت: مسابقات کشتی باچوخه گرماب که با حضور 21 تیم برگزار ‌شد، با قهرمانی این روستا به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، علی فاضلی گفت: مسابقات کشتی باچوخه شهرستان فیروزه که دیروز 20 فروردین ماه با حضور 150 کشتی‌گیر در گود روستای گرماب برگزار ‌شد، با قهرمانی میزبان به پایان رسید.
وی افزود: در این مسابقات تیم‌های شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سرخس، فریمان، تربت‌جام، تایباد، فیروزه، درگز، کلات، جوین، خوشاب، سبزوار و بردسکن و روستاهای گرماب، بار، حاجی‌آباد، احمدآباد، بوژمهران و شهدای نوده انقلاب به همراه 2 تیم فاروج و اسفراین از خراسان شمالی حضور داشتند.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزه با اشاره به برگزاری این رقابتها در 4 وزن 70، 80، 90 و 90+ کیلوگرم، ادامه داد: در وزن 70 کیلوگرم حجت رامون و مهدی کیوان پناه از شهرستان سرخس به ترتیب اول و دوم شدند و حامد میرزایی از تربت‌جام به مقام سوم رسید.
وی گفت: محسن قربانی و هادی گلستانی هر دو از روستای گرماب مقام‌های اول و دوم وزن 80 کیلوگرم را از آن خود کردند و حسین باروحی از مشهد سوم شد.
فاضلی با اشاره به کسب مقام اول وزن 90 کیلوگرم از سوی مصطفی نیمروزی کشتی‌گیر تیم میزبان عنوان کرد: محمد رزم‌آرا از شهرستان تایباد و محسن چوپان از تیم سرخس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم این وزن را از آن خود کردند.
وی افزود: در وزن 90+ کیلوگرم نیز مجید آرزومندی از روستای گرماب اول شد، قاسم احدی از چناران در جایگاه دوم قرار گرفت و حسین سیاح دیگر کشتی‌گیر تیم میزبان به مقام سوم رسید.
گفتنی است تیم سرخس پس از تیم میزبان به مقام دوم رسید و تیم‌های چناران و تایباد به صورت مشترک در جایگاه سوم رقابتهای کشتی باچوخه شهرستان فیروزه قرار گرفتند.





به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، علی فاضلی با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در روز 20 فروردین ماه در شهرستان فیروزه، عنوان کرد: گود کشتی گرماب برای میزبانی مطلوب از حدود 200 کشتی‌گیر خراسان رضوی و استان‌های هم‌جوار در حال آماده‌سازی است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود 15 هزار نفر از این مسابقات دیدن کنند، افزود: فضاسازی‌ در اطراف گود برای استقرار حدود 5 هزار تماشاگر به صورت ثابت در حال انجام است که با تخصیص اعتبارات، این فضا برای انجام رقابت های بعدی توسعه خواهد یافت.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزه همچنین از حضور استاندار خراسان رضوی در روز 20 فروردین ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده وی از رقابت های کشتی باچوخه گود گرماب دیدن خواهد کردمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر  بعنوان مرکز دهستان طاغنکوه جنوبی در ۲۰ کیلومتری شهرفیروزه و ضلع غربی شهرستان و در مسیر جاده قدیم نیشابور-سبزوار و با فاصله ۷ کیلومتری از جاده مذکور واقع شده است.
AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان
وجود بقعه متبرکه امامزاده قاسم از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) و آبگرم معدنی سبک (تنها آبگرم معدنی در سطج شهرستانهای همجوار) و چشمه آرتزین (مورموری) و تفرجگاههای اطراف گرماب از قبیل : مقول - پاسنگ - کبوترخان - دهنه بزرگ - قورجه  و کوه گرماب(قلعه جیک) از پتانسیلهای فراوانی در امر گردشگری و صنعت توریسم برخوردار است.

یکی از شخصیتها و مفاخر بزرگ جهان اسلام روحانی عالیقدر و عالم برجسته و مرجع بزرگ تشیع، حضرت آیت اله العظمی حاج شیخ عبدالرحیم زروندی می باشد که در جوار بقعه متبرکه امامزاده قاسم روستای گرماب مدفون است .

روستای گرماب با اهداء ۱۰ شهید و دهها جانباز و داشتن ۵ آزاده و حضور گسترده جوانان در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس خدمات شایانی را به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم نموده است .

روستای گرماب همه ساله در تاریخ ۲۰ فروردین ماه میزبان مسابقات کشتی با چوخه با حضور چوخه کارانی از استانهای خراسان رضوی و شمالی و جنوبی می باشد و در حال حاضر گود کشتی گرماب با سابقه بیش از ۷۰ سال فعالیت در عرصه ورزش و کشتی و برگزاری 17 سال مسابقه استانی بعنوان بزرگترین و معتبرترین مسابقات کشتی چوخه در سطح استان خراسان رضوی مطرح بوده و همه ساله پذیرای بیش ۱۸۰ کشتی گیر و ۳۰۰۰۰ نفر تماشاگر و علاقمند کشتی چوخه از سراسر کشور می باشد .

چشمهٔ معدنى گرماب طاقانکوه ، (استنان خراسان رضوی) در فاصلهٔ ۸ کیلومترى جنوب جادهٔ سبزوار به نیشابور ، و ۴۴ کیلومترى نیشابور واقع شده است. اطراف چشمه از رسوبات آبرفتى دورهٔ چهارم پوشیده شده است. بررسى وضع زمین‌شناسى منطقه و ترکیبات شیمیایى و فیزیکى آب‌ آن ، احتمال وجود سفره آب محصورى را در منطقه روشن مى‌سازد؛ به این ترتیب که آب‌هاى نافذ منطقه در زیرزمین جمع شده ، و متناسب با وضع زمین‌شناسى منطقه داراى حرکت بالارو گشته و در این منطقه از زمین خارج مى‌شوند. آب چشمهٔ‌ فوق از دستهٔ آب‌هاى کلروره سولفاتهٔ سدیک مى‌باشد.